Servicii terapeutice de interventie timpurie si recuperare pentru copilul cu AUTISM, prin TERAPIA ABA

Pentru ca vrem sa va fim alaturi si sa va sprijinim in orice dificultate pe care o intampinati cu copilul dvs., ne-am indreptat atentia de aceasta data, catre recuperarea copilului cu autism, observand ca, din pacate, aceste cazuri nu sunt putine la numar, estimandu-se, la nivel mondial, ca un copil din 68 sufera de o tulburare din spectrul autist.

Am gasit si de aceasta data, pentru copilul dvs., cei mai buni specialisti in domeniu.

Psiholog- Psihoterapeut Loredana Vârlan are o experienta de peste 6 ani in recuperarea copiilor cu autism, avand formare si certificare in terapia ABA (certificare RBT), singura terapie dovedita stiintific in ceea ce priveste recuperarea acestor copii si formare de baza in psihoterapia copilului si adolescentului, la Institutul European de Studii pentru Terapia Copiilor si Adolescentilor, din Bucuresti.

 Autismul este o tulburare de dezvoltare care se manifesta inaintea varstei de 3 ani si afecteaza persoana la nivelul comunicarii, relatiilor sociale si comportamentului. In cadrul aceluiasi diagnostic simptomatologia poate varia de la persoana la persoana de aceea planul de interventie terapeutic trebuie sa fie individualizat ( pentru fiecare copil in parte).

Este cazul sa consultati un specialist daca copilul dvs.:

  • nu raspunde, nu se uita la dvs. atunci cand il strigati pe nume
  • nu vorbeste sau nu comunica
  • manifesta miscari repetitive cum ar fi fluturatul mainilor
  • nu se joaca adecvat cu jucariile, preferand obiecte precum sticle, pietre, etc. in locul jucariilor
  • aliniaza jucariile, le baga in gura, le invarte sau le rastoarna (invarte rotile masinilor sau face de fiecare data turn din jucarii)
  • nu imita la cerere sau spontan copiii sau adultii
  • nu se uita unde ii aratati, nu urmeaza indicatii
  • nu arata parintii la cerere sau alte persoane apropiate, nici nu se duce la unul din parinti daca celalalt ii cere
  • nu arata obiectele uzuale
  • nu arata cu degetul ce vrea sau ce a vazut, de regula ia parintele sau alte persoane de mana ducandu-le spre ceea ce doreste (fara sa arate)

Cercetarile arata ca 47% din persoanele diagnosticate cu TSA au sanse sa devina independente daca:

  • terapia este inceputa de la o varsta frageda, pana in varsta de 4 ani si poate incepe chiar de la 1 an si 6 luni.
  • familia se implica in afara orelor de terapie, este important ca parintii sa continue stimularea copilului acasa
  • terapia se desfasoara in regim intensiv, in centrele specializate pe recuperarea in autism se fac aproximativ 40 de ore pe saptamana
  • toate orele de terapie sa aiba aceeasti abordare (odata ce terapia ABA a fost inceputa e important sa continuam cu ea)
  • specialistii sa fie calificati si certificati in terapia ABA pentru a aplica in mod corect principiile acestei terapii
Copiii cu autism nu invata din mediu, nu imita comportamentele celorlalti asa cum fac copiii cu o dezvoltare tipica. De aceea au nevoie de un mediu structurat. ABA vine in ajutorul lor impartind sarcina in pasi foarte mici. ABA este abordarea asupra careia s-au facut cele mai multe cercetari si care are cele mai bune rezultate. Eficacitatea ei este dovedita stiintific in cazul copiilor cu autism.

Printre beneficiile care rezulta in urma terapiei ABA se numara: 

  • cresterea comportamentelor dezirabile (ex.comunicare)
  • predarea noilor abilitati
  • mentinerea unui comportament (invatarea autocontrolului)
  • generalizarea sau transferul comportamentelor invatate
  • restrangerea factorilor de mediu care actioneaza asupra copilui cand invata
  • reducerea comportamentelor nedorite (agresivitatea, autoagresivitatea, stereotipii, autostimulari)
  • autoservirea independenta
  • imbunatatirea semnificativa a IQ-ului, performantelor academice si competentelor lingvistice
  • mentinerea unei igiene adecvate
  • cresterea numarului de achizitii din punct de vedere cognitiv si comportamental
  • imbracatul si dezbracatul corespunzator
  • asimilarea a diverse cunostinte (mai ales a celor utile si functionale)
  • acumularea de informatii de natura sociala
  • generalizarea achizitiilor in orice mediu si in orice situatie
  • consolidarea abilitatilor de limbaj
  • diminuarea comportamentelor nedorite (autostimulari, comportamente agresive, stereotipii etc.)
  • ameliorarea problemelor de motricitate fina si grosiera
  • recunoasterea si numirea obiectelor din jur, a persoanelor, actiunilor, locatiilor, emotiilor etc.
  • povestirea propriilor experiente
  • sortarea a diverse obiecte
  • cunoasterea a diferite tipuri de categorii.
Vreau programare

Pentru informatii suplimentare si programari telefonice sunati la 0333 407 016, 0774 461 055